Invitasjon til lobbykurs på Stortinget

Sted: Stortinget
Dato:  4. april 9:00- 12.30 (innslipp fra 8.15 i Akersgata)
Kurset er for ideelle organisasjoner og virksomheter

Et økende antall lobbyselskaper tar seg godt betalt for å være politiske døråpnere, eller for å lære bort hvordan man skal nå gjennom i regjering eller på Stortinget med et politisk budskap. SV er positiv til at personer, organisasjoner og bedrifter kontakter og påvirker politikere. Stortinget skal la seg påvirke av ny kunnskap, informasjon og gode argumenter. Men vi liker ikke en utvikling hvor det i økende grad er de med penger som når gjennom. Det bør ikke være lommeboka som avgjør om din sak får politisk gjennomslag – men argumentene.

Derfor arrangerer SV igjen gratis lobbykurs på Stortinget, for organisasjoner, foreninger og lag som normalt ikke har anledning til å kjøpe seg tid hos lobbyselskaper. Vi tror vi kan tilby en liten smakebit av det samme som disse byråene kan – ja, kanskje kan vi til og med tilby et bedre blikk, fra innsida.

– Partileder Audun Lysbakken ønsker velkommen

– Stortingsrepresentanter og rådgivere forteller deg om hvordan du best kan påvirke en stortingsrepresentant

– Løvemammaene forteller om ulike erfaringer som lobbyister

– På møtet får du utdelt SVs lobbykokebok

….Mer kommer!

Påmelding gjøres her.
Frist for påmelding: Mandag 1. april 2019. (Maks 3 personer per organisasjon) Av erfaring så fyller lobbykursene seg fort opp så det lønner seg å melde seg på så raskt som mulig.