SV arrangerer lobbykurs

SV arrangerer lobbykurs på Stortinget, den 12. november 2018 kl. 08.30 – 11.30. Kurset er gratis for ideelle organisasjoner og virksomheter.

*Obs! Kurset er nå fulltegnet.*

Et økende antall lobbyselskaper tar seg godt betalt for å være politiske døråpnere, eller for å lære bort hvordan man skal nå gjennom i regjering eller på Stortinget med et politisk budskap. SV er positiv til at personer, organisasjoner og bedrifter kontakter og påvirker politikere. Stortinget skal la seg påvirke av ny kunnskap, informasjon og gode argumenter. Men vi liker ikke en utvikling hvor det i økende grad er de med penger som når gjennom. Det bør ikke være lommeboka som avgjør om din sak får politisk gjennomslag – men argumentene.

Derfor arrangerer SV igjen gratis lobbykurs på Stortinget, for organisasjoner, foreninger og lag som normalt ikke har anledning til å kjøpe seg tid hos lobbyselskaper. Vi tror vi kan tilby en liten smakebit av det samme som disse byråene kan – ja, kanskje kan vi til og med tilby et bedre blikk, fra innsida.

– Partileder Audun Lysbakken ønsker velkommen

– Tidligere stortingsrepresentant og minister Bård Vegar Solhjell (SV) forteller deg hvordan du best kan overbevise regjeringa

– En organisasjon forteller om ulike erfaringer for hvordan man best bør jobbe for å være en god lobbyist

– Nestleder og tidligere stortingsrepresentant Kirsti Bergstø (SV) forteller deg om hvordan du best kan påvirke en stortingsrepresentant